Circuit 13 km

Autoritzacions menors d’edat

Descarregar autorització menors de 16 a 18 anys (arxiu PDF)

Descarregar autorització menors de 16 anys (arxiu PDF)

Descarregar Document d’exempció de responsabilitat (arxiu PDF)

Descripció del recorregut de la Cursa de  13 km

Tens per davant 13 km de cursa, o sigui que… a córrer!

Comences davant del Pavelló Poliesportiu de Falset i després de creuar la carretera Nova segueixes recte per un camí carreter que et durà als túnels del barranc de la Vila, agafes el túnel de l’esquerra i després de passar-lo surts del barranc per la dreta, tot seguit gira a l’esquerra i tot passant per damunt de la boca de l’altre túnel vas a buscar el  camí de les Muntanyes.

Gires a l’esquerra en arribar al camí de les Muntanyes i el segueixes fins a la Creu de Terme on aniràs recte, tot deixant la Creu a la teva esquerra. Et toca pujar uns 500 metres pel camí de les Muntanyes i després d’un gir sobtat de gairebé 180o baixar cap al barranc de Sant Gregori i el Pla del Castanyer.

Des d’aquí comences una pujada que, després de passar per l’ermita de Sant Gregori, el Pla de la Creu i seguint un sender recent obert, et durà al pla de Sant Cristòfol (poc abans de l’ermita en ruïnes). En les anteriors edicions, en aquest tram, s’aprofitava per pujar al Grau de les Torres, però degut al seu desgast, enguany ho vorejarem per sota tot aprofitant dos senders preciosos recentment estrenats.

Des del pla de Sant Cristòfol seguirem un camí ombrívol que ens durà a enllaçar amb la pista forestal que baixa de Les Torres, després de seguir-la pocs metres, ens desviarem a la dreta per agafar un altre camí que ens durà fins a l’inici del Coll de l’Eudalda. A partir d’aquest punt enllaçarem amb el ja típic camí de l’Eudalda que ens durà fins al seu punt més alt (545 m). En aquest tram podràs gaudir d’unes excel·lents panoràmiques de la Mola, per una banda i de Marçà i la cubeta de Móra per l’altra.

Inicies ara una baixada pronunciada per un corriol que et durà al punt on trobes el camí Vell de Falset a la Torre de Fontaubella on has de girar a l’esquerra. T’espera una còmoda baixada per un sender fins al Km 7,6 on el sender es converteix en camí carreter que no agafarem. Cal que giris a la dreta per a continuar la baixada, ara força tècnica, per una trialera que et durà al fons del barranc on comences de nou a pujar, també per una trialera que al poc es transforma en un camí carreter, cal girar a l’esquerra.

Amb forces recuperades continues la cursa i entre planejar i pujar vas fent camí fins arribar a una pista forestal on caldrà girar a la dreta (si ho fessis a l’esquerra podries contemplar els emplaçaments on hi havia unes bateries d’artilleria durant la guerra del 36/39. Hauràs de tornar un altre dia!). La pista et durà fins a un pont que tu gairebé ni veuràs, però que mereix una parada i des d’allí, per una trialera aniràs pujant per la carena que et farà arribar al quart avituallament, aquesta vegada líquid. (km 10,5).

Des d’aquí un sender et durà fins al camí Vell de la Torre de Fontaubella a Falset on giraràs a l’esquerra per a baixar fins a la Creu de Terme (aquella que tot just al km 1 has trobat a l’inici de la cursa). Ja només queda desfer el camí del primer quilòmetre de la cursa per a passar el túnel en sentit contrari al de fa una estona i enfilar el camí carreter que et durà fins al Pavelló on acaba la cursa.

Un consell: torna un altre dia amb més calma i podràs gaudir del recorregut des d’una altra perspectiva, sense pressa i amb ganes de contemplar tots els racons i les panoràmiques que els nervis del dia de la cursa no t’han deixat gaudir com et mereixes.

Bona cursa!

Tancar
INFORMACIÓ IMPORTANT
Hora i lloc de sortida: 11 de Setembre al Pavello Poliesportiu de Falset. A les 8.00h sortirà la cursa de 28km i a les 8.30h la de 13km

Aquest any es la 10a edició i canviem els dos circuits. Fes clic aquí per a més informació