Circuit 26 km

Document d’exempció de responsabilitat

Descarregar Document d’exempció de responsabilitat (arxiu PDF)

Descripció del recorregut de la cursa de 26 Km

Tot a punt per a començar la cursa de 26 km, mentalitzat per a afrontar aquest repte?

Doncs endavant! El Pavelló Poliesportiu de Falset és a la teva dreta, tu comences a córrer i just creuar la carretera Nova segueixes recte per un camí carreter que et durà als túnels del barranc de la Vila, agafes el túnel de l’esquerra i després de passar-lo surts del barranc per la dreta, tot seguit gira a l’esquerra i tot passant per damunt de la boca de l’altre túnel ves a buscar el  camí de les Muntanyes.

Gires a l’esquerra en arribar al camí de les Muntanyes i el segueixes fins a la Creu de Terme on toca girar a la dreta per a agafar el camí Vell de Falset a la Torre de Fontaubella. Comença la primera pujada del dia, primer per un camí carreter que aviat hauràs de deixar per a agafar un sender a la dreta que per un seguit de revolts et durà a un collet, km 1.5,  on començaràs  una còmoda baixada per un sender fins  una mica després del km 3  on el sender es converteix en camí carreter.

Segueixes recte per aquest camí i tot baixant passes un pont per sobre la via del tren, a partir d’aquí el camí va fent revolts, però tu aniràs tallant per un sender que deixa i troba el camí fins arribar al km 4. Arribes a la carretera de Marçà a la Torre de Fontaubella i al primer avituallament de la jornada.

Ara cal que giris a l’esquerra i gairebé després a la dreta per a, tot passant per l’antera de la vinya, baixar al Barranc del Pas. Aquí cal tornar a girar a la dreta per tal de seguir el barranc i passar per sota del pont, evitant així creuar la carretera (el pas per la vinya només estarà operatiu el dia de la cursa, per tant si fas el circuit un altre dia cal que creuis la carretera).

Uns 30 metres després del pont agafes una pista que seguiràs fins al km 5,5 on cal deixar-la (si continuessis per la pista arribaries a la Torre de Fontaubella) per a agafar un sender a la dreta que després d’una lleu pujada et fa arribar al Pla de la Femada tot anant a parar a una cruïlla de pistes asfaltades.

Cal que giris a l’esquerra i que segueixis la pista asfaltada fins que al km 6,2 la deixes per agafar un camí carreter a la dreta que arriba a la caseta del Sord on gires a la dreta i segueixes per una pista asfaltada fins gairebé el km 7 on s’acaba la pista i on trobaràs el segon avituallament de la jornada. Just després de l’avituallament cal seguir per l’esquerra i pocs metres després agafar un sender per la dreta.

Des del barranc del Pas fins aquí has anat pujant, però ara comences a pujar de veritat, acabes d’agafar el sender que pel mig de boscos frondosos et farà arribar a l’inici de la Canal del Corb o Canal Fosca. Cal anar amb compte i seguir bé els senyals perquè en alguns moments el sender es força perdedor. La pujada no es molt llarga, només 1 km, però és força intensa i els metres finals molt tècnics, cal anar amb compte!.

Just acabar la canal Fosca ja pots dir que ets dalt de la Mola de Colldejou.  Si, ja ets dalt de la Mola, però no has acabat de pujar, tot i que ara ho faràs de manera molt més suau fins a arribar a un pessebre, que el passarem de llarg. Després gir a la dreta i comences a baixar per a anar a trobar el camí que es convertirà en sender i que després d’una baixada constant pel Portell de les Processons o Portell de Móra, et farà arribar al Coll del Guix on trobaràs el tercer avituallament del dia.

Al Coll del Guix, trobaràs avituallament per agafar forces, ja que toca pujar a la Miranda de Llaberia i toca fer-ho per la via directa de la drecera del Ramon que va directament del Coll del Guix a la Miranda. El recorregut va per un sender empinat, però sense massa dificultat tècnica, i força emboscat tret dels darrers metres que són més tècnics per una zona de roca nua. Superat aquest tram de roca arribaràs al vèrtex geodèsic de la Miranda de Llaberia on acaba la pujada forta del dia.

Des de la Miranda t’aconsello un moment de calma per a beure una mica d’aigua i de pas fer una volta de 360o per a veure i contemplar les vistes espectaculars que t’envolten. En aquest punt trobaràs el control horari i el que arribi aquí amb un temps superior a dues hores i quaranta minuts no podrà continuar el recorregut de la cursa i haurà de retornar al punt de sortida/arribada.

Ara si, comença a baixar durant uns 750 metres per pista fins que et trobaràs un desviament a mà dreta per agafar un senderó. Aquest bonic caminet d’1,2kms et portarà pel costat de la Bassa del clot dels Arenals i de les Covetes del Cal Vaquer per acabar arribant al Portell de Llaberia. En aquest punt començaràs una decidida baixada pels Revolts per a, tot deixant el GR-7 i seguint el PR C-53, anar a buscar la pista de Maçanes on deixarem el PR i seguirem per la pista.

Baixant i baixant has arribat al km 16 on trobes un altre avituallament i on deixes la pista per a agafar, per la dreta, el sender de les Fontesaubelles segons uns o Camí de Maçanes segons altres. Tindràs un sender d’aquells que agrada córrer i que després de 2 km i d’haver passat el coll de la Torniola et durà a la font de les Fontesaubelles o Font del Joanet on agafaràs una pista asfaltada durant 500 metres que et retornarà al Pla de les Femades on ja has estat a l’anada.

El sender que uneix el Pla de la Femada amb la pista de la Torre de Fontaubella ara el faràs de baixada tot girant a l’esquerra al final del sender en trobar la pista de la Torre que també faràs de baixada per a retornar al barranc del Pas on t’esperen els vells coneguts del primer avituallament que has trobat al km 4 i que ara són al km 20.

Després de l’avituallament agafes el camí Vell de la Torre a Falset i pujant el que abans has baixat, arribaràs al punt on el camí esdevé sender. Aquí caldrà que giris a l’esquerra  per a iniciar una curta però intensa la baixada força tècnica per una trialera que et durà al fons del barranc on comences de nou a pujar, també per una trialera que al poc es transforma en un camí carreter, cal girar a l’esquerra. Just aquí trobaràs un altre avituallament amb menjar i beure.

Amb forces recuperades continues la cursa i entre planejar i pujar vas fent camí fins arribar a una pista forestal on caldrà girar a la dreta (si ho fessis a l’esquerra podries contemplar els emplaçaments on hi havia unes bateries d’artilleria durant la guerra del 36/39. Hauràs de tornar un altre dia!).

La pista et durà fins a un pont que tu gairebé ni veuràs, però que mereix una parada i des d’allí, per una trialera aniràs pujant per la carena que et farà arribar al quart avituallament, aquesta vegada líquid. (km 23,8). Des d’aquí un sender et durà fins al camí Vell de la Torre de Fontaubella a Falset on giraràs a l’esquerra per a baixar fins a la Creu de Terme (aquella que tot just al km 1 has trobat a l’inici de la cursa).

Ja només queda desfer el camí del primer quilòmetre de la cursa per a passar el túnel en sentit contrari al de fa una estona i enfilar el camí carreter que et durà fins al Pavelló on acaba la cursa. Un consell: torna un altre dia amb més calma i podràs gaudir del recorregut des d’una altra perspectiva, sense pressa i amb ganes de contemplar tots els racons i les panoràmiques que els nervis del dia de la cursa no t’han deixat gaudir com et mereixes.

Bona cursa!

Tancar
INFORMACIÓ IMPORTANT
Hora i lloc de sortida: 11 de Setembre al Pavello Poliesportiu de Falset. A les 8.00h sortirà la cursa de 28km i a les 8.30h la de 13km

Aquest any es la 10a edició i canviem els dos circuits. Fes clic aquí per a més informació